€ 149,50Running- & Alarmlights

* Opvallen bij remmen!

* Beter gezien worden!

* Opvallender lichtpatronen!*

U heeft met onze producten extra mogelijkheden, naast uw standaard mogelijkheden. De standaard mogelijkheden wijzigen niet. Als u richting aangeeft krijgt dat voorrang en schakelt de module zichzelf automatisch uit. U hoeft geen extra schakelaars te monteren en ook geen lampen te vervangen. Het bedienen via de rem is vanwege veiligheidsoverwegingen gedaan. Als automobilist heeft u uw voet meer georienteerd op de rem. Indien de situaite hierom vraagt kunt u hierdoor eerder remmen.

1. Opvallen bij remmen en als u een file nadert

De richtingaanwijzers staan default ingeschakeld en branden permanent, zodat u ook aan de zijkant altijd goed zichtbaar bent. Bovendien valt oranje veel beter op dan wit, het is namelijk de kleur van vuur. De lichtsterkte is echter gedimd. U kunt dit licht ook uitzetten als u dat prefereert. Deze verlichting is een zeer goede en energie zuinige optie voor ´dagrijverlichting´. U kunt hiermee uw koplampen uit laten! Vanuit ons overlevingsinstinct ziet een mens (zelfs kinderen) twee ogen razend snel. De mens heeft er van nature "aandacht voor. Het zouden namelijk ogen van een roofdier of vijand kunnen zijn. Zo wordt een auto snel opgemerkt: hij heeft 2 ‘ogen’ in de vorm van zijn 2 koplampen! Bij remmen of bij een noodstop zullen volgens een uitgekiend patroon de richtingaanwijzers even (tijdsduur is instelbaar maar ook uitschakelbaar) UIT-flitsen. Achterop rijden bij files vindt hiermee veel minder snel plaats. Bij remmen wordt er achter u in ieder geval veel sneller gereageerd.

Er is ook een unieke vorm van tweede veiligheid c.q. redundantie aan de voorkant. Auto's worden voornamelijk aan de achterzijde aangereden. Voor aanrijdingen aan de voorzijde geldt echter wel dit voordeel! Als er een botsing dreigt aan de voorzijde, dan zult u als oplettende verkeersdeelnemer gaan remmen. Als op dat moment uw richtingaanwijzers en of koplampen even UIT-flashen, zal de ander onmiddelijk reageren en remmen en-of wegsturen! Een botsing kan zo vaak geheel voorkomen worden, maar in ieder geval wordt de klap altijd verminderd. Als elke fractie van een seconde telt, kan dit uw redding zijn of erger voorkomen!

2. Speciaal patroon, bruikbaar bij activiteiten

bij begeleiding van activiteiten e.d. is het zogenaamde ´file-patroon´ (vanwege gebruik bij motoren) erg goed te gebruiken maar ook bij mist heeft dit nut.

3. Veel beter opvallende lichtpatronen.

  1. Zijn er calamiteiten, dan beschikt u over véél opvallender lichtpatronen.
  2. Staat u onverhoopt ongewenst stil, dan beschikt u over zeer energiezuinige schakelingen, zodat uw accu het veel langer volhoudt.
  3. In noodgevallen kunt u een SOS-signaal tonen, waardoor de hulpdiensten uw voertuig veel sneller kunnen onderscheiden: de variatie in het patroon van langzaam en snel knipperen maakt tevens dat u veel beter opvalt tussen de andere verkeersdeelnemers.
  4. Parkeerlicht en SOS kunnen ook op slechts één zijde aangezet worden, zodat de verlichting twee maal zo lang kan branden.

Inschakelen van de lichtpatronen:

Door middel van een aantal pulsjes met uw rem schakelt u deze verbeterde lichtpatronen in. Bij 'gevoelig' afgestelde schakelaars werkt dit perfect. U mag gerust alles vergeten uit te schakelen, want deze alarmlichten gaan automatisch uit wanneer u richting aangeeft. Nb er kunnen eenvoudig andere of extra schakelaars gebruikt worden voor de bediening.

Extra voordelen (gelden voor alle Running- & Alarmlights modules)
  1. De gebruikte lampen gaan veel langer mee. De lampen worden namelijk alleen maar gedimd gebruikt.
  2. De dashboardverlichting en de gehele verlichting aan de achterkant kan uitgeschakeld blijven (of eenvoudig schakelbaar gemaakt worden als dit niet uit kan). Hierdoor valt het remmen véél beter op, vergelijk deze verbetering met die van het bijplaatsen van een derde remlicht!
  3. Tegenliggers kunnen uw zijkant veel beter zien waardoor zij bij het passeren niet meer een "zwart gat" inrijden.
  4. U hoeft geen extra schakelaars te monteren en geen lampen te vervangen hetgeen de installatie eenvoudig maakt.
.
Tips (4 stuks) gelden voor alle modules:
  1. Laat uw remschakelaars al na enkele millimeters contact maken. U kunt hiervoor het beste de aanslag aanpassen. Zo kunt u de module bedienen ruim voordat u feitelijk remt. Als u moet remmen, valt u veel eerder op. Dat kan vele meters schelen, omdat anderen eerder gaan remmen!
  2. Plaats in de voorste richtingaanwijzers een iets zwaardere lamp. Zowel de running-lights als het richting aangeven worden daardoor iets feller, hetgeen door de felheid van de koplamp niet overbodig is.
  3. U kunt u overdag het achterlicht uit laten. Hierdoor valt het remmen veel beter op omdat het verschil tussen ‘van niet naar vol’ branden veel groter is, dan van ‘gedimd naar vol’ branden.
  4. Als u running-lights aan heeft staan, kunt u het achterlicht beter uit laten (zeker overdag). Hierdoor valt het remmen veel beter op, het gaat immers van uit naar aan, in plaats van gedimd naar aan.

Voor een DEMO van de patronen op de auto (u ziet daar een module op de koplampen en een module op de richtingaanwijzers) klik hier.

Voor een DEMO van de patronen op de richtingaanwijzers van een motorfiets klik hier.